24 January, 2013

Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah

Pagi ini telah diadakan Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah bermula pada pukul 7.30 pagi. Semua pelajar telah berhimpun di Astaka mengikut rumah masing-masing. 

Tema pada tahun ini iaitu 'Wasatiyah Tonggak Kesatuan Ummah' telah dijadikan teras perarakan pada tahun ini. Setiap rumah telah menghias sepanduk rumah masing-masing mengikut kreativiti ahli-ahli rumah. Selain daripada  kategori sepanduk, rumah-rumah juga telah diadili menerusi kategori perarakan dan juga bacaan selawat.



Selepas berarak, pelajar-pelajar kemudiannya masuk ke dewan untuk mendengar ceramah agama sempena Maulidur Rasul yang telah disampaikan oleh ustaz jemputan.


Rumah Lela Maharaja telah diumumkan sebagai Johan Kategori Sepanduk manakala rumah Kelana Petra telah memenangi kategori perarakan dan bacaan selawat.

Alhamdulillah, warga SEMESRA telah berjaya menyempurnakan majlis sambutan ini dengan baik. Diharapkan sambutan ini akan dapat menyemarakkan lagi rasa cinta dan kasih terhadap nabi junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w.