21 January, 2013

Majlis Penutup Minggu Silaturrahim Pelajar-pelajar Tingkatan 1

Pada hari Sabtu yang lalu telah diadakan Majlis Penutup bagi Minggu Silaturrahim Pelajar-pelajar Tingkatan 1 di Dewan Dato' Haji Azam. Majlis ini merupakan acara kemuncak bagi minggu silaturrahim pelajar-pelajar baru  Tingkatan 1 yang telah berlangsung selama seminggu.

Tetamu kehormat bagi majlis ini ialah Encik Azali bin Hashim, Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Rembau. Ibu bapa pelajar-pelajar Tingkatan Satu juga telah hadir sebagai tanda sokongan kepada anak-anak mereka.


Majlis dimulakan dengan ucapan dari wakil pelajar iaitu Mohd Syahirul Aidil bin Hairul diikuti dengan ucapan Pengetua SEMESRA. Majlis kemudiannya dirasmikan oleh tetamu kehormat, Encik Azali bin Hashim.

Seterusnya para hadirin telah disajikan dengan pelbagai persembahan menarik seperti persembahan dikir barat, tarian, multimedia dan sebagainya.



Rumah Kelana Petra telah diumumkan sebagai pemenang persembahan diikuti oleh rumah Lela Maharaja dan Johan Pahlawan. Rumah Akhirul Zaman pula telah menjadi Johan Persembahan Multimedia.

Kemudiannya wakil pelajar Tingkatan 1 iaitu Mohd Syahirul Aidil bin Hairul telah mengetuai bacaan ikrar para pelajar Tingkatan 1 bagi tahun 2013.



Tahniah diucapkan kepada semua pelajar Tingkatan Satu yang berjaya menamatkan minggu silaturrahim ini dengan jayanya. Semoga minggu tersebut telah dapat memberikan tunjuk ajar bagaimana untuk menyesuaikan diri dengan cabaran-cabaran belajar di sekolah berasrama penuh, in sya Allah.