20 August, 2011

Bubur Lambuk dan Majlis Berbuka Puasa

Semalam telah diadakan acara bubur lambuk dan Majlis Berbuka Puasa di SEMESRA sempena bulan Ramadhan yang mulia ini.

Untuk acara bubur lambuk, para pelajar telah dibahagikan mengikut tingkatan masing-masing dimana setiap tingkatan akan memasak bubur lambuk mereka sendiri dengan bimbingan Penyelaras Tingkatan dan guru-guru.

Walaubagaimanapun, memandangkan para pelajar Tingkatan 5 masih lagi menghadapi peperiksaan percubaan mereka, persediaan bubur lambuk mereka telah dibantu oleh para pelajar Tingkatan 4.

Persediaan untuk bubur lambuk bermula selepas waktu sekolah di mana para pelajar perempuan telah berkerjasama menyediakan semua bahan yang diperlukan untuk bubur lambuk ini. Kemudiannya, para pelajar lelaki turut sama membantu selepas mereka selesai menunaikan solat Jumaat.


menyiapkan bahan-bahan


proses memasak


Puan Pengetua turut turun padang untuk acara ini


bubur lambuk yang sudah siap sedia untuk diagihkan

Bubur lambuk yang sudah siap dimasak kemudiannya telah dimasukkan ke dalam bekas plastik untuk proses pengagihan kepada semua warga SEMESRA. Alhamdulillah, seluruh warga SEMESRA berpeluang untuk merasa bubur lambuk yang telah disediakan.

Pada malamnya pula, telah diadakan satu majlis berbuka puasa di Dewan Makan SEMESRA. Warga SEMESRA yang berkelapangan telah dijemput hadir untuk sama-sama memeriahkan suasana.



Semoga dengan adanya aktiviti-aktiviti ini akan dapat merapatkan ukhuwah sesama warga SEMESRA.