18 August, 2011

Pelancaran Bulan Patriotisme

Pagi ini Bulan Patriotisme SEMESRA telah selamat dilancarkan oleh Pengetua Kanan, Puan Hjh Norzila bt. Hj Idris. Majlis telah diadakan semasa perhimpunan pagi di Dataran Perhimpunan.

Pengetua Kanan SEMESRA di dalam ucapan perasmiannya menyeru agar semua pelajar dapat sama-sama menunjukkan rasa cinta terhadap negara. Beliau berharap dengan adanya perasan cintakan negara, para pelajar akan lebih bersemangat untuk memperbaiki diri demi kesejahteraan negara kerana merekalah bakal pemimpin negara ini.



Seterusnya, Puan Pengetua telah menyampaikan bendera kepada ketua-ketua tingkatan sebagai simbolik pelancaran bulan patriotisme ini.


bendera-bendera yang diagihkan


antara ketua tingkatan yang menerima bendera

Selain daripada pelajar, guru-guru juga telah menerima bendera bagi sama-sama memeriahkan sambutan bulan patriotisme ini.


guru menerima bendera masing-masing

Kemudian seluruh warga SEMESRA telah dijemput untuk sama-sama menyanyikan lagu Keranamu Malaysia.

Pelbagai aktiviti telah dirancang oleh Panitia Sejarah bagi memeriahkan lagi sambutan bulan kemerdekaan ini. Antaranya adalah pertandingan sudut bacaan, kuiz dan sebagainya.

Diharapkan agar dengan adanya aktiviti-aktiviti ini, para pelajar akan mempunyai lebih kesedaran akan pentingnya untuk menjaga keamanan dan kesejahteraan negara.