19 August, 2011

Latihan Kebakaran

Semalam telah diadakan satu latihan kebakaran untuk warga SEMESRA. Tepat pada pukul 1, isyarat kecemasan telah kedengaran di ruang udara SEMESRA. Para pelajar SEMESRA dengan iringan guru-guru kemudiannya bergerak ke arah astaka mengikut laluan-laluan yang telah ditetapkan.



kelihatan para pelajar bergerak ke astaka


pelajar berhimpun mengikut kelas masing-masing

Seluruh warga SEMESRA berjaya dikumpulkan di kawasan astaka pada pukul 1.15 petang dan kemudiannya guru-guru tingkatan diminta untuk menyemak nama kehadiran para pelajar. Guru-guru pula perlu melapor diri kepada Ustaz Haikal selalku Pengerusi Kelab Guru dan Staf SEMESRA.


guru-guru tingkatan melapor kehadiran pelajar kepada Ustaz Amir

Mengikut laporan yang diterima, ada beberapa pelajar yang gagal untuk berkumpul di astaka. Diharapkan perkara ini tidak akan berlaku di masa-masa akan datang kerana ia melibatkan soal keselamatan nyawa.

Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang telah memberikan kerjasama yang baik bagi menjayakan latihan kebakaran SEMESRA yang pertama ini. Semoga langkah keselamatan ini akan dapat membantu memastikan tiada kemalangan jiwa jika berlakunya kebakaran.