17 May, 2011

Selamat Hari Guru, cikgu!

Pada hari Isnin yang lalu telah diadakan satu sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah. Sambutan dimulakan dengan bacaan Yassin dan solat hajat di Surau SEMESRA.



Para guru SEMESRA yang segak memakai uniform sekolah sempena tema tahun ini iaitu 'Back to School' kemudiannya berkumpul di hadapan bangunan utama untuk sesi fotografi ringkas.


guru berpakaian sekolah

Kemudiannya para guru berarak dari bangunan akademik ke Dewan Dato' Haji Azam.




Selepas guru-guru penolong kanan membacakan perutusan khas Hari Guru 2011, tibalah masanya untuk segmen 'Jasamu dikenang'.

Pada tahun ini, Haji Baharudin Husin dan En. Mozaidi Moktar telah menjemput bekas guru mereka bagi menjadi tetamu khas di dalam majlis ini.



Selepas itu, majlis berhenti berehat seketika sebelum acara seterusnya iaitu acara sukaneka. Acara ini telah diadakan di padang sekolah. Malangnya, acara tidak dapat diteruskan kerana hujan lebat.



Oleh kerana cuaca yang tidak mengizinkan, acara dewan dimulakan. Acara persembahan ini bukan sahaja mempamerkan bakat para pelajar tetapi guru-guru juga mengambil peluang ini untuk mempamerkan bakat terpendam mereka.


para pelajar membuat persembahan


persembahan guru

Selamat Hari Guru diucapkan kepada semua guru di SEMESRA. Semoga kita akan berusaha untuk menjadi lebih cemerlang lagi demi kekebaikan para pelajar SEMESRA. Sesungguhnya 'Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara'.