30 May, 2011

Perhimpunan Hari Guru Peringkat Negeri 2011

Pada 27 Mei yang lalu telah diadakan satu perhimpunan Hari Guru Peringkat Negeri Sembilan bagi tahun 2011. Pada tahun ini, daerah Rembau telah terpilih untuk menjadi tuan rumah dan Dataran Rembau telah dijadikan tempat berhimpunnya guru-guru di seluruh Negeri Sembilan.


guru-guru yang hadir

Perhimpunan ini telah dirasmikan oleh YAB Dato' Seri Utama Hj. Mohammad bin Hj. Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan. Di dalam ucapan perasmiannya, beliau mengucapkan tahniah kepada guru-guru di Negeri Sembilan kerana berjaya menempatkan diri di kalangan yang terbaik di Malaysia.

Ini dapat dilihat melalui pencapaian PMR dan SPM pada tahun lepas di mana Negeri Sembilan telah berjaya bukan sahaja mencapai sasaran yang telah ditetapkan malahan adalah lebih baik lagi. Beliau berharap agar prestasi cemerlang ini akan dapat dipertingkatkan lagi di masa akan datang.


semasa memberi ucapan

Pada malam itu, warga SEMESRA juga berasa sungguh bangga apabila salah seorang guru SEMESRA telah terpilih menerima anugerah sempena Sambutan Hari Guru pada tahun ini. Puan Norsuriya bt. Abu Hassan, Guru Cemerlang Matematik Tambahan telah berjaya mendapat Anugerah Tokoh Guru Inovatif bagi Kategori Sekolah Menengah.



penerima-penerima anugerah bergambar bersama Menteri Besar N.S

Hadiah trofi dan RM500 telah disampaikan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan. Tahniah diucapkan kepada Pn. Norsuriya. Semoga anugerah ini akan membakar lagi semangat Pn. Norsuriya untuk terus menabur bakti di bumi SEMESRA.