27 May, 2011

Hari Kecemerlangan Sekolah Berasrama Penuh Kali Ke-38

Pada 22-26 Mei yang lalu telah diadakan Hari Kecemerlangan Sekolah Berasrama Penuh Peringkat Kebangsaan kali ke-38 di Kolej Tunku Kurshiah, Seremban. Kali ini sebanyak 59 SBP berserta Maktab Tentera Diraja telah menghantar kontinjen mereka untuk mengambil bahagian.

Kontinjen SEMESRA terdiri daripada GPK Ko-Kurikulum En. Zaili Azmi b. Mustafa Al-Fendi, pasukan bahas Bahasa Melayu, pasukan bahasa Bahasa Inggeris, guru-guru pengiring serta hakim-hakim bahas.

Bagi Bahas Bahasa Melayu, SEMESRA berada di dalam Kumpulan B. SEMESRA telah berjaya memenangi 2 pusingan awal bahas iaitu semasa bertemu SMS Miri serta SBPI Kubang Pasu. Walau bagaimanapun, SEMESRA tewas semasa menentang SMS Tunku Muhammad Faris Petra. Dengan keputusan ini, SEMESRA hanya berjaya menduduki tempat kedua di dalam Kumpulan B.


pasukan bahasa Bahasa Melayu

Bagi Bahas Bahasa Inggeris pula, SEMESRA berada di dalam Kumpulan K. Pasukan ini telah berjaya menewaskan SBPI Pekan dan SBPI Kubang Pasu. Malangnya, SEMESRA gagal untuk menempah tempat ke pusingan seterusnya apabila tewas kepada SBPI Sabak Bernam.


pasukan bahasa Bahasa Inggeris

Tahniah diucapkan kepada semua ahli kontinjen SEMESRA. Semoga prestasi ini akan dapat diperbaiki di dalam pertandingan-pertandingan perbahasan yang akan datang.