08 May, 2011

LDP Bersama Pengarah SBPSK

Semalam, staf akademik SEMESRA telah berpeluang untuk mengikuti satu ceramah dan taklimat LDP dari Pn. Ashah bt Samah, Pengarah Sekolah Berasrama Penuh dan Sekolah Kluster (SBPSK).

Beliau telah dijemput khas untuk menyampaikan taklimat bagaimana untuk mencapai kecemerlangan sekolah.


Pn. Ashah sedang menyampaikan taklimat


staf akademik yang hadir untuk sesi LDP

Beliau telah memberi penerangan panjang lebar bagaimana SEMESRA boleh mencapai taraf sekolah berprestasi tinggi (SBT) dan beliau percaya bahawa SEMESRA akan dapat mencapai matlamat ini jika sekolah mempunyai satu 'working team' yang mantap.




Selain daripada itu, beliau telah menyarankan kepada pihak sekolah untuk menetapkan 'niche area' sekolah agar sekolah mempunyai identitinya yang tersendiri.

Beliau mengharapkan agar dalam masa terdekat ini, SEMESRA akan berjaya menyahut cabaran untuk duduk sebaris dengan SBT yang lain.

Di akhir kursus, Tn Hj Baharudin Husin bagi pihak sekolah telah menyampaikan tanda terima kasih pihak sekolah atas ilmu yang telah dicurahkan kepada semua warga akademik SEMESRA.



Semoga apa yang telah disampaikan semasa kursus ini akan dapat membantu SEMESRA dalam mencapai matlamat untuk menjadi sekolah yang cemerlang bertaraf antarabangsa.