10 April, 2011

MTAQ Peringkat Negeri

Semalam telah diadakan Majlis Tadarus Al-Quran Peringkat Negeri Sembilan dan SEMESRA telah diberikan kepercayaan oleh pihak JPNS untuk menjadi tuan rumah kepada majlis ini.



Peserta-peserta yang mewakili daerah masing-masing telah datang seawal pukul 8.00 pagi untuk mendaftar di Dewan SEMESRA. Kemudiannya mereka telah dibawa oleh petugas-petugas SEMESRA ke bilik-bilik pertandingan masing-masing.

Acara pertandingan bermula lebih kurang pada pukul 9 pagi dan berakhir pada pukul 12 tengahari. Antara yang dipertandingkan adalah pertandingan bercerita peringkat sekolah rendah, syarahan untuk sekolah menengah, berzanji dan marhaban untuk peringkat sekolah menengah dan sebagainya.


berzanji dan marhaban


khat



pertandingan bercerita



tilawah Al-Quran perempuan

SEMESRA menghantar wakil untuk kategori syarahan perempuan. Walaupun tidak berjaya mendapat tempat, tahniah diucapkan atas persembahan yang dipertunjukkan.


wakil tunggal SEMESRA

Majlis penutupan MTAQ Peringkat Negeri ini telah disempurnakan oleh YTM Dato' Lela Maharaja Dato' Haji Muhammad Sharip b Haji Othman, Undang Luak Rembau.

Tahniah dan jutaan terima kasih diucapkan kepada semua warga SEMESRA yang telah sama-sama bertungkus-lumus untuk memastikan majlis ini berjalan dengan lancar. Semoga usaha kita akan diberkati olehNya.