25 July, 2011

Pertandingan Robotik Peringkat Negeri Sembilan 2011

Pada 20 dan 21 Julai yang lalu, SEMESRA telah diberi kepercayaan untuk menjadi tuan rumah bagi Pertandingan Robotik Peringkat Negeri Sembilan.

Pertandingan adalah terbuka kepada dua kumpulan iaitu kumpulan sekolah rendah dan kategori sekolah menengah. Bagi sekolah rendah, pertandingan telah diadakan pada hari Rabu. Sebanyak 40 pasukan telah mengambil bahagian di dalam Kategori Sekolah Rendah dan 10 lagi pasukan telah mengambil bahagian dalam Kategori Terbuka Sekolah Rendah.



antara sekolah-sekolah rendah yang mengambil bahagian

Pada hari kedua, sebanyak 80 pasukan sekolah menengah dari seluruh Negeri Sembilan telah mengambil bahagian dalam kategori Kategori Sekolah Menengah. 10 pasukan lagi telah mengambil bahagian dalam Kategori Terbuka Sekolah Menengah.



antara sekolah-sekolah menengah yang mengambil bahagian

SEMESRA juga telah menghantar dua pasukan bagi pertandingan ini. Walaubagaimanapun, tuah tidak menyebelahi mereka apabila tiada pasukan SEMESRA yang berjaya memenangi mana-mana kategori yang dipertandingkan.



antara aksi pasukan-pasukan SEMESRA

Tahniah diucapkan kepada semua warga SEMESRA kerana berjaya menganjurkan pertandingan ini dengan baik. Bagi pasukan robotik sekolah, tahniah atas semangat dan usaha yang ditunjukkan. Semoga pasukan sekolah akan terus berusaha untuk menempatkan diri di kalangan yang terbaik.