04 February, 2017

Majlis Penutupan Minggu Silaturahim Tingkatan 1

Hari ini telah diadakan Majlis Penutupan Minggu Silaturahim (MSR) bagi pelajar-pelajar Tingkatan 1 2017. Selepas sebulan mengharungi pelbagai aktiviti dan cabaran sepanjang MSR, para pelajar telah diberi peluang untuk menunjukkan bakat mereka.

Selain daripada warga SEMESRA, ibu bapa dan penjaga pelajar-pelajar Tingkatan 1 juga turut hadir untuk memberi sokongan kepada anak-anak mereka.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa dan diikuti dengan ucapan daripada wakil pelajar Tingkatan 1 dan Pengetua Pn Hjh Norzila bt Idris. Majlis ini telah dirasmikan oleh tetamu kehormat iaitu Puan Jasmah bt Hussain, Pegawai Perhubungan SMS Rembau di PPD Rembau.


Seterusnya majlis diteruskan lagi dengan acara yang ditunggu-tunggu iaitu persembahan para pelajar. Terdapat 8 persembahan pelajar yang telah dibahagikan mengikut rumah.


Seterusnya, senarai persembahan terbaik telah diumumkan dan hadiah-hadiah telah disampaikan oleh Puan Jasmah.


Persembahan terbaik telah dimenangi oleh rumah Akhirul Zaman (Dikir Barat) diikuti oleh nyanyian persembahan rumah Johan Pahlawan. Tempat ketiga dimenangi oleh rumah Akhirul Zaman melalui persembahan tarian mereka.

Majlis diteruskan lagi dengan simbolik penyerahan pelajar kepada pihak sekolah oleh wakil ibu bapa pelajar Tingkatan 1 iaitu En Jasmi bin Bahrim.



Ikrar kemudiannya telah dilafazkan oleh kesemua pelajar-pelajar Tingkatan 1 dengan diketuai oleh Muhammad Harith Syafi bin Jasmi.


Tahniah diucapkan kepada semua pelajar-pelajar Tingkatan 1 yang berjaya mengharungi MSR dengan jayanya. Diharapkan anda semua telah dapat menyesuaikan diri dengan kehidupan berasrama. Semoga kecemerlangan anda akan dapat diteruskan di sekolah ini pula.