02 November, 2013

Kejohanan Olahraga SBP Kebangsaan 2013

Pada 30 Oktober hingga 1 November 2013 yang lalu telah berlangsung Kejohanan Olahraga, Balapan dan Padang SBP Peringkat Kebangsaan di Stadium Darul Aman, Alor Setar, Kedah. Tiga atlet SEMESRA iaitu Muhammmad Zharfan Nafiq b. Mohd Ghafarudin, Ahmad Zulfikar b. Mohd Ariffin dan Ramaneish A/L Sivaraj telah terpilih untuk mewakil SBP Zon Selatan ke kejohanan ini.



Kesemua atlet SEMESRA telah beraksi cemerlang apabila berjaya meraih pingat dalam acara masing-masing. Muhd Zharfan telah berjaya meraih pingat emas dalam acara lontar peluru. Beliau juga telah berjaya memecahkan rekod kejohanan dengan lontaran sejauh 12.33m. Ramaneish juga telah meraih pingat emas dalam acara lompat tinggi dengan rekod lompatan setinggi 1.85 sekaligus memecahkan rekod kejohanan. Ahmad Zulfikar pula meraih pingat perak dalam acara lempar cakera dengan lemparan sejauh 28.34 m.


Tahniah diucapkan kepada ketiga-tiga atlet ini kerana berjaya mengharumkan nama sekolah. Semoga kecemerlangan ini akan dapat diteruskan lagi di tahun hadapan.