26 May, 2013

Pertandingan Pesta Muzik Daerah Rembau 2013

Pada 22 Mei yang lalu telah diadakan Pertandingan Pesta Muzik Peringkat Daerah Rembau 2013 bagi sekolah-sekolah menengah dan rendah. SEMESRA telah diberikan kepercayaan untuk menjadi tuan rumah bagi pertandingan kali ini. Antara pertandingan yang telah dijalankan adalah Koir, Kompang Formasi, Tarian, Nyanyian Solo Lelaki dan Perempuan serta Rekorder Ensembel.


SEMESRA telah mengambil bahagian dalam acara Nyanyian Solo, Kompdang dan Formasi serta Tarian. Bagi pertandingan Nyanyian Solo Lelaki, pelajar SEMESRA telah berjaya meraih Johan manakali bagi kategori Perempuan pula, pelajar SEMESRA berjaya menjadi Naib Johan.

SEMESRA telah berjaya menjadi Johan dalam acara Kompang dan Formasi dan juga Tarian. Hadiah-hadiah telah disampaikan oleh Pegawai Pendidikan Daerah Rembau Datin Hjh Naemah binti Ahmad Dahalan.


Tahniah diucapkan kepda semua pemenang. Diharapkan para pemenang yang akan mewakili daerah Rembau ke peringkat Negeri akan terus dapat memberikan persembahan yang lebih baik untuk memberi saingan kepada daerah-daerah lain.