09 May, 2013

Kejohanan Bowling Tenpin Peringkat MSS Negeri Sembilan 2013

Pada 7 - 10 Mei yang lalu telah diadakan Kejohanan Tenpin Bowling Peringkat MSS Negeri Sembilan di Ampang Superbowl, Seremban Parade. Seramai 12 pelajar SEMESRA telah terpilih untuk mewakili daerah Rembau dalam kejohanan ini.



Dalam kejohanan ini, daerah Rembau yang diwakili oleh 3 pelajar SEMESRA telah berjaya merangkul tempat ketiga bagi kategori Pasukan Lelaki Bawah 15 sementara 3 pelajar SEMESRA yang mewakili daerah Rembau dalam kategori Pasukan Lelaki Bawah 18 telah berjaya merangkul tempat keempat.

Bagi acara bergu Bawah 15 pula, pasangan adik beradik Aiman Qayyum (SEMESRA) dan Akmal Qayyim (URES) telah berjaya mendapat tempat ketiga.


Tempat ke-4 Kategori Pasukan Lelaki Bawah 18


Tempat ke-3 Kategori Pasukan Lelaki Bawah 15

Tempat Ke-3 Kategori Bergu Bawah 15

Dua pelajar SEMESRA iaitu Muhammad Farizuddin dan Aiman Qayyum telah berjaya ke pusingan Masters. Muhammad Farizuddin telah berjaya mendapat tempat ke-6 manakala Aiman Qayyum telah berjaya menjadi Naib Johan bagi Pusingan Masters.

Dengan kejayaan ini, Aiman Qayyum telah berjaya untuk terpilih mewakili Negeri Sembilan ke peringkat kebangsaan yang akan berlangsung pada 3- 7 Jun 2013.

Tahniah diucapkan kepada semua pemain bowling. Semoga pasukan ini akan terus gemilang dalam kejohanan-kejohanan akan datang.