30 June, 2012

Pertandingan Robotik Sekolah-sekolah Rendah dan Menengah Peringkat Negeri 2012

Pada 27 Jun yang lalu telah diadakan satu Pertandingan Robotik Peringkat Negeri Sembilan di SMV Port Dickson. Sebanyak 32 sekolah di seluruh Negeri Sembilan telah mengambil bahagian. 

SEMESRA telah menghantar 2 pasukan untuk menyertai Acara Litar Kategori Sekolah Menengah Rendah. Pasukan SEMESRA terdiri daripada Muhammad Hazwan Haziq bin Zainidar, Aiman Azim bin Abdul Haris dan Muhammad Harith bin Shamsul yang mewakili Team A SEMESRA sementara Team B SEMESRA terdiri daripada Muhammad Khairul Azi Yusry bin Mohd Yusof, Muhammad Zharfan Nafiq dan Wan Muhammad Haziq.

suasana pertandingan

Alhamdulillah, kedua-dua pasukan SEMESRA telah berjaya memenangi Tempat Pertama (Gold Medal) dan Tempat Kedua (Silver Medal) pertandingan tersebut. Tempat ketiga pula telah dimenangi oleh pasukan dari Sekolah Dato' Abdul Razak (SDAR).

Hadiah telah disampaikan oleh YB Dato' Seri Utama Tan Sri Haji Mohd Isa bin Dato' Abd Samad, Pengerusi FELDA dan ADUN Bagan Pinang, Port Dickson. Para pemenang telah menerima medal, piala kristal dan sijil kecemerlangan robotik.

 Gold Medal - Team B SEMESRA

 Silver Medal - Team A SEMESRA


 hadiah-hadiah yang telah dimenangi

Kedua-dua pasukan akan mewakili Negeri Sembilan ke Pertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan 2012 yang akan berlangsung di Johor Bahru pada 25 - 29 September 2012.

Tahniah dan syabas diucapkan kepada pasukan SEMESRA. Didoakan agar pasukan sekolah akan terus meraih kejayaan gemilang di peringkat kebangsaan nanti.