22 June, 2012

Kunjungan Pelawat Dari SMP Negeri 1 Padang, Indonesia

Semalam SEMESRA telah mengadakan satu majlis ringkas bagi menyambut kedatangan pelawat-pelawat dari SMP Negeri 1 Padang, Indonesia. Kedatangan mereka kali ini adalah untuk mengeratkan lagi hubungan antara dua sekolah.


Mereka telah tiba di SEMESRA pada pukul 2 petang dan disambut dengan pasukan kompang dan bunga manggar. Seterusnya, mereka telah dipersembahakan dengan slaid mengenai sekolah selepas sahaja ucapan alu-aluan daripada Pengetua Kanan SEMESRA.

Rombongan ini telah disertai oleh 98 pelajar bersama guru-guru pengiring dan akan berada di SEMESRA sehingga Sabtu pagi sebelum bertolak ke Singapura. 


Sepanjang tempoh lawatan ini, para pelawat akan didedahkan kepada pengajaran bahasa-bahasa asing serta mata pelajaran Sains dan Matematik. Selain itu, para pelawat juga akan berpeluang untuk sama-sama menyaksikan kemeriahan Minggu Koperasi sekolah yang sedang rancak berjalan. 

Kemuncak lawatan ini adalah Malam Kebudayaan yang akan dijalankan pada Jumaat malam. Pelajar-pelajar dari kedua-dua sekolah akan mempersembahkan persembahan menarik pada malam itu.

Selamat datang diucapkan kepada delegasi Padang. Semoga kehadiran ini akan mengeratkan lagi hubungan silaturrahim antara kedua-dua negara.