24 May, 2012

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2012

Semalam telah diadakan Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah di Dewan Besar Dato' Hj Azam. Sambutan dimulakan dengan acara dewan. Guru-guru telah diarak dari bangunan pentadbiran ke dewan dengan diiringi oleh pelajar-pelajar Tingkatan Satu.

Pada tahun ini, tema yang telah dipilih adalah Retro/Biru. SEMESRA telah bertukar wajah demi menepati tema ini. Para guru juga telah mengenakan pakaian yang berunsurkan retro ataupun biru..


Selepas ucapan rasmi daripada Menteri Pelajaran dibacakan, Pengetua Kanan SEMESRA telah dijemput untuk memberi ucapan. Beliau mengucapkan terima kasih kepada Jawatankuasa Sambutan yang telah bekerja kuat bagi mengadakan sambutan pada tahun ini. Beliau juga telah mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua guru dan staf yang telah sama-sama bekerjasama dalam menaikkan prestasi sekolah.

Para guru kemudiannya telah dijemput ke atas pentas bagi menyanyikan lagu Kami Guru Malaysia dan membacakan ikrar.


Sebaik sahaja acara dewan tamat, sambutan diteruskan dengan acara di padang. Antara aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan adalah perlawanan bola sepak, perlawanan bola jaring, acara selipar gergasi dan acara baling belon air.

 

Pada pukul 12.30, sambutan diteruskan lagi dan semua guru dan pelajar telah berkumpul di Dewan Besar bagi menyaksikan persembahan guru-guru dan para pelajar.


Selepas semua persembahan selesai, para guru dan staf kemudiannya telah dijemput untuk menjamu selera. Terima kasih diucapkan kepada Jawatankuasa Pengelola Sambutan atas sambutan yang meriah ini.

Terima kasih diucapkan kepada semua guru SEMESRA. Semoga usaha cikgu akan diberkati olehNya dan diberikan ganjaran yang setimpal. Terima kasih, cikgu!