21 March, 2012

Tahniah Valedictorians!

Hari ini terlakar satu lagi sejarah manis bagi SEMESRA apabila keputusan kumpulan pelajar pertama SPM SEMESRA diumumkan oleh Pengetua Kanan Pn. Hjh Norzila binti Idris di Dewan Dato' Hj Azam. 

Majlis dimulakan dengan ucapan Pengetua Kanan SEMESRA. Beliau mengucapkan tahniah kepada semua pelajar yang berjaya dan ribuan terima kasih kepada semua tenaga pengajar SEMESRA yang telah sama-sama berusaha untuk mencapai keputusan yang sangat membanggakan ini. Tidak lupa juga, ribuan terima kasih diucapkan kepada ibubapa yang banyak memberi sokongan kepada pihak sekolah dalam menjalankan aktiviti-aktiviti di sekolah.



Seterusnya ucapan daripada Pegawai Pendidikan Daerah Rembau, Datin Naemah binti Ahmad yang turut sama berada di SEMESRA bagi upacara penyampaian keputusan SPM ini. Beliau mengucapkan tahniah kepada SEMESRA atas kejayaan ini dan berharap agar kecemerlangan ini akan dapat diteruskan di masa hadapan.


Majlis diteruskan dengan upacara penyampaian keputusan SPM 2011. Slip keputusan telah disampaikan oleh Datin Naemah kepada semua para pelajar yang mendapat 9 straight As.

Valedictorians telah berjaya mencapai gred purata 1.30 yang seterusnya menempatkan SEMESRA di tempat ketiga seluruh Negeri Sembilan. Seramai 69 pelajar telah berjaya mendapat 9 straight As dan 3 daripadanya adalah 9 straight A+.



 Pelajar-pelajar yang mendapat 9 straight A+ adalah:

Mohd Borhan bin Mohamad Sultan
Othman Affan bin Zuhir
Nur Hafizah binti Mat Kamil


pelajar-pelajar yang mendapat 9 straight As























Tahniah sekali lagi diucapkan kepada semua Valedictorians. Bagi yang kurang berjaya, diharapkan anda tidak akan berputus asa. Teruskan usaha dalam mencapai kecemerlangan kerana ini hanyalah permulaan. Seluruh warga SEMESRA mendoakan agar semua Valedictorians akan terus berjaya dan mencapai apa yang diimpikan.