04 May, 2016

SEMESRA Johan Pertandingan Debat Bahasa Melayu KYS

SEMESRA melakar kejayaan gemilang apabila berjaya menjadi Johan Pertandingan Debat Bahasa Melayu anjuran Kolej Yayasan Saad (KYS) yang telah berlangsung di Kolej Yayasan Saad, Melaka pada 29 April hingga 2 Mei yang lalu.

Pasukan debat Bahasa Melayu telah menghantar 2 pasukan untuk bertanding dalam pertandingan ini. Pertandingan ini melibatkan 10 pasukan yang terdiri daripada sekolah-sekolah seluruh Malaysia.  

Pasukan SEMESRA A telah berjaya muncul johan dengan mengalahkan 9 pasukan yang lain manakala pasukan SEMESRA B telah berjaya melangkah ke peringkat separuh akhir pertandingan.


Untuk kategori Bahasa Inggeris pula, SEMESRA juga telah menghantar dua pasukan untuk bertanding. Daripada 34 pasukan yang bertanding, pasukan SEMESRA A berjaya mendapat tempat ke 18 manakala SEMESRA B pula mendapat tempat ke 22.


Tahniah diucapkan kepada pasukan-pasukan debat Bahasa Melayu. Tidak lupa juga kepada pasukan-pasukan debat Bahasa Inggeris. Diharapkan agar pertandingan ini akan menjadi motivasi kepada para pendebat yang akan mewakili sekolah ke Hari Kecemerlangan Sekolah Berasrama Penuh (HKSBP) di SMS Kubang Pasu, Kedah untuk beraksi dengan lebih cemerlang untuk mengharumkan nama SEMESRA.