27 May, 2016

Hari Kecemerlangan Sekolah-sekolah Berasrama Penuh (HKSBP) kali ke 43

HKSBP kali ke 43 telah diadakan di SMS Kubang Pasu, Kedah pada 22 - 27 Mei dan SEMESRA telah menghantar 2 pasukan bahas Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris untuk mengambil bahagian. 
 

Bagi pasukan debat Bahasa Melayu, mereka sekali lagi berjaya melakar sejarah  apabila berjaya ke peringkat suku akhir setelah menjadi Johan Kumpulan dan memenangi Pusingan Kedua. Ini merupakan kejayaan yang paling baik pernah dicatatkan oleh sekolah bagi Kejohanan HKSBP ini. Kemaraan mereka kemudiannya terhenti apabila kalah kepada SMS Banting di peringkat suku akhir.

Bagi pasukan debat Bahasa Inggeris pula, mereka telah berjaya menjadi Naib Johan Kumpulan dan seterusnya berjaya ke Pusingan Kedua. Namun mereka tidak berjaya untuk ke peringkat seterusnya selepas tewas kepada SMS Johor.

Syabas diucapkan kepada kedua-kedua pasukan atas usaha yang telah diberikan untuk mengharumkan nama SEMESRA. Semoga kedua-dua pasukan akan terus berusaha memperbaiki persembahan masing-masing dan seterusnya menjadi pasukan yang digeruni dalam arena perbahasan.