19 September, 2013

Majlis Penutupan Sambutan Bulan Kemerdekaan Ke-56

Semalam telah diadakan Majlis Penutupan Sambutan Bulan Kemerdekaan di Dewan Dato' Haji Azam. Majlis bermula pada pukul 7.10 pagi dan telah dirasmikan oleh Puan Hajah Norzila binti Idris, Pengetua Kanan SEMESRA.

Dalam ucapan beliau, Pengetua Kanan SEMESRA mengucapkan tahniah kepada semua pelajar yang telah sama-sama menjayakan aktiviti-aktiviti sepanjang bulan kemerdekaan berlangsung. Beliau berharap agar aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan telah berjaya memupuk semangat cintakan negara di kalangan para pelajar.

Para hadirin kemudiannya telah dipersembahkan dengan satu deklamasi sajak oleh Amira Athira bt Zamrus dari Tingkatan 1 Chopin yang merupakan johan bagi Pertandingan Deklamasi Sajak Patriotisme.

Kemudian hadiah-hadiah telah disampaikan oleh Pengetua Kanan kepada pemenang bagi setiap pertandingan yang telah dipertandingan sepanjang Bulan Kemerdekaan kali ini.



Sebelum bersurai, para hadirin telah dihiburkan dengan persembahan pemenang bagi Pertandingan Lagu-lagu Patriotik iaitu Aiza Raihana dari Tingkatan 2 A-Razi. Para hadirin juga berpeluang untuk menyaksikan tayangan multimedia mengenai pertandingan-pertandingan yang telah diadakan sepanjang Bulan Kemerdekaan.

Tahniah dan terima kasih kepada jawatankuasa pengelola bulan ini. Semoga warga SEMESRA akan terus bersemangat untuk memperbaiki diri demi kebaikan diri dan bangsa.