11 September, 2013

Karnival Pendidikan Kerjaya Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Peringkat Zon Selatan 2013

SEMESRA telah menganjurkan Karnival Pendidikan Kerjaya Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Peringkat Zon Selatan pada 10 September yang lalu. Ia diadakan bagi memberi pendedahan kepada para pelajar mengenai informasi terkini berkaitan peluang-peluang melanjutkan pelajaran dan keperluan tenaga kerja pada masa depan.


Pelbagai pertandingan yang telah dianjurkan sempena karnival ini termasuklah Folio Kerjaya dan Eksplorasi Alam Kerjaya (EAK).



Selain daripada pertandingan, terdapat juga pameran-pameran pendidikan yang disertai oleh institusi-institusi pendidikan awam dan swasta.


 Majlis perasmian penutup bagi karnival ini telah disempurnakan oleh Encik Shamsuddin Mustapha, Ketua Penolong Pengarah Sektor Pembangunan Kemanusiaan & Kepimpinan, Bahagian Pengurusan Sekolah Berasrama Penuh dan Sekolah Kecemerlangan.


Hadiah-hadiah juga telah disampaikan oleh tetamu kehormat kepada para pemenang bagi setiap pertandingan yang dijalankan.


Tahniah diucapkan kepada pasukan SEMESRA yang diwakili oleh Mohd Nazri bin Abu Hassan,Suhaza Afifi bin Sulaiman, Ameera Irisha bt Idrus dan Nur Sakinah bt Sabarudin kerana telah berjaya mendapat tempat saguhati dalam Pertandingan EAK.


Terima kasih kepada semua atas penglibatan demi menjayakan karnival ini. Semoga ia telah dapat memberi manfaat kepada semua terutamanya pelajar-pelajar Tingkatan 5.