18 November, 2016

Program Perjumpaan Akademik Tingkatan 4 Siri 2 2016

Sebagai persediaan SPM 2017, hari ini telah diadakan Perjumpaan Akademik Tingkatan 2 Siri Kedua di Surau An-Nur, SEMESRA.

Keputusan dan analisis Peperiksaan Selaras SBP Akhir Tahun telah dipaparkan dan dirumuskan oleh Setiausaha Peperiksaan Pn Normizah bt Ngatenah. 


Penyelaras Program Kecemerlangan SPM, Puan Sabariah pula telah memberikan idea kepada para pelajar cara bagaimana untuk memperbaiki prestasi akademik mereka semasa cuti sekolah akhir tahun ini.


Perjumpaan Akademik ini diakhiri dengan ucapan Pengetua SEMESRA Pn Norzila binti Idris. Beliau melahirkan harapan beliau agar pelajar-pelajar Tingkatan 4 2016 dapat mengorak langkah awal bagi memastikan persediaan SPM 2017 mereka adalah rapi agar kejayaan cemerlang dapat dicapai dalam peperiksaan tersebut.


Pengetua juga telah mengambil kesempatan untuk memberi hadiah kepada dua pelajar Tingkatan 4 yang berjaya mendapat 9A dalam Peperiksaan Akhir Tahun 2016. Tahniah diucapkan kepada Khairilanwar bin Kamarudin dan Gan Sin Yee atas kejayaan cemerlang ini. Lebih membanggakan apabila Khairilawar berjaya menempatkan diri di tangga ke-10 dalam Senarai Pelajar Terbaik Tingkatan 4 SBP Malaysia. Tahniah!

Diharapkan agar pelajar-pelajar Tingkatan 4 dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi memastikan kecemerlangan akademik mereka dalam SPM 2017.