30 September, 2016

Majlis Anugerah Cemerlang Kokurikulum dan HEM


Majlis Anugerah Cemerlang Kokurikulum dan HEM telah diadakan dengan jayanya pada hari ini bersamaan Jumaat, 30 September. Majlis ini diadakan untuk mengiktiraf kejayaan dan kecemerlangan para pelajar dan guru dalam bidang kokurikulum dan HEM.

Majlis ini telah dirasmikan oleh YB Dato; Zaifulbahari bin Idris, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Modal Insan Belia dan Sukan yang juga EXCO,  ADUN Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chembong.


Majlis dimulakan dengan penyampaian hadiah kepada guru-guru dan pelajar-pelajar yang telah mencapai kejayaan yang cemerlang dalam bidang HEM. Hadiah telah disampaikan oleh Puan Jamsah binti Hussin, wakil Pegawai Pendidikan Daerah Rembau.


Majlis kemudian diteruskan dengan penyampaian hadiah kepada guru-guru dan pelajar-pelajar yang telah mengukir kejayaan dalam bidang kokurikulum. Hadiah telah disampaikan oleh YB Dato' Zaifulbahari bin Idris.
  


Pada tahun ini, rumah Akhirul Zaman telah dinobatkan sebagai Johan Keseluruhan Sistem Rumah serta Johan Kategori Kokurikulum dan Akademik. Tahniah diucapkan kepada Ketua Guru Rumah dan Ketua Rumah Akhirul Zaman serta ahli-ahli rumah yang lain.





Anugerah Tokoh HEM telah diberikan kepada Mohd Fikri bin Norhasan sementara Anugerah Khas Kepimpinan pula telah diberikan kepada Nuraina Zahirah binti Azali  atas komitmen dan kepimpinan yang baik mereka sebagai Ketua Pelajar dan Penolong Ketua Pelajar SEMESRA.


Tahniah diucapkan kepada semua pemenang dan semoga kemenangan ini akan menjadi pendorong kepada yang lain untuk sama-sama cemerlang dalam bidang kokurikulum dan HEM pada masa akan datang.