14 September, 2012

Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan

Semalam, Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan telah diadakan dengan jayanya di Dewan Dato' Azam, SEMESRA. Majlis ini telah dimulakan dengan majlis bacaan Yassin dan Solat Hajat di Surau dan selepas itu, acara bersambung di Dewan Besar.

Warga SEMESRA yang telah berhimpun di dewan kemudiannya menyanyikan lagu Negaraku dengan diikuti oleh ucapan Pengetua Kanan SEMESRA. Dalam ucapan, beliau melahirkan harapan agar warga SEMESRA akan terus bersama-sama berusaha mengekalkan keamanan negara. Beliau juga mengucapkan tahniah kepada Jawatankuasa Majlis Sambutan yang telah berjaya menganjurkan pelbagai acara dan pertandingan bagi menyemai semangat patriotik di kalangan pelajar SEMESRA.


Seterusnya hadirin telah dihiburkan dengan persembahan pasukan koir rumah Lela Maharaja yang telah memenangi pertandingan koir bagi kategori Tingkatan 2.


Acara diteruskan lagi dengan persembahan sketsa kemerdekaan oleh johan pertandingan.


Seterusnya telah diadakan penyampaian hadiah bagi acara-acara yang telah dipertandingkan sepanjang bulan kemerdekaan ini. Antara acara-acara yang telah dipertandingkan adalah:

 Pertandingan Koir

 
 Pertandingan Aras Kemerdekaan



Pertandingan Poster dan Potrait Kemerdekaan


Explorace

 Kuiz Sejarah

Penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Guru Penolong Kanan Ko-kurikulum Encik Zaili Azmi dan Pengetua Kanan SEMESRA, Pn Norzila bt Idris.

 

Rumah Lela Maharaja telah dinobatkan sebagai Johan Keseluruhan bagi sambutan Bulan Kemerdekaan pada tahun ini. Majlis diakhiri dengan persembahan koir dari pelajar Tingkatan 1.


Sekalung tahniah kepada semua pemenang dan peserta semua pertandingan yang telah diadakan sempena Bulan Kemerdekaan tahun 2012. Diharapkan sambutan ini  telah dapat menyemarakkan lagi semangat patriotik warga SEMESRA untuk sama-sama menghargai erti kemerdekaan yang sebenar.