23 October, 2012

Program Pengantarabangsaan Ke Padang, Indonesia

Pada 19 - 22 Oktober yang lalu, SEMESRA telah mengadakan satu lawatan program pengantarabangsaan ke Padang, Indonesia. Lawatan ini telah disertai oleh 14 orang guru serta 24 orang pelajar SEMESRA.

Rombongan SEMESRA telah melawat SMP Negeri 1 Padang, Indonesia bagi tujuan program Penanda Aras. Antara objektif lawatan ini adalah untuk  meningkatkan kepakaran dalam teknik pengajaran dan pembelajaran melalui program perkongsiaan pengurusan panitia. Selain itu, ia juga memberi peluang kepada para pelajar untuk bertukar-tukar pendapat dan pengetahuan dengan para pelajar SMP Negeri 1.

Kedatangan rombongan SEMESRA disambut dengan meriah dan selepas itu para peserta rombongan telah dibawa ke sekitar sekolah sambil bertukar-tukar pandangan dan fikiran dalam usaha memantapkan lagi pengurusan sekolah masing-masing.


Semoga lawatan ini telah dapat memberi manfaat dan cetusan buah fikiran kepada kedua-dua sekolah dalam usaha untuk memartabatkan sekolah masing-masing ke peringkat yang lebih baik di masa hadapan.