27 June, 2010

HARI KOPERASI SEKOLAH SELAMAT DILANCAR

Pada pagi tadi tepat jam 9.00 pagi, satu acara yang julung kali telah diadakan bersempena dengan majlis sambutan hari koperasi peringkat sekolah menengah sains rembau. Majlis yang dihadiri oleh semua warga semesra telah dimulakan seawal jam 7.30 pagi dengan acara senam tari yang dipimpin oleh para pelajar sekolah menengah sains rembau. pelbagai gelagat dan aksi dapat disaksikan semasa acara senamtari berlangsung. 

Pada jam 9.00 pagi,Acara Perasmian Hari Koperasi Sekolah telah dilancarkan oleh yang berbahagia Pengetua Cemerlang Sekolah Menengah Sains Rembau, Dato' Haji Azam bin Haji Mad Atan. Dalam ucapan ringkas yang disampaikan, beliau memuji usaha yang telah dilakukan dan perancangan yang telah dibuat oleh semua warga pendidik dan pelajar sekolah menengah sains rembau dalam melaksanakan majlis sambutan hari Koperasi Sekolah. Beliau turut menyatakan perasaan syukur dan bangga diatas segala kerjasama yang telah ditunjukkan oleh semua guru dan warga sekolah bagi menjayakan program tersebut. 

Dalam ucapan beliau pagi tadi, beliau turut memuji guru-guru Sekolah Menengah Sains Rembau yang telah menunjukkan contoh dan akhlak yang terbaik semasa majlis perhimpunan hari guru yang telah diadakan di Padang Majlis Perbandaran Seremban, malam semalam. Ini kerana terdapat pujian dan sanjungan yang disampaikan kepada beliau oleh Pegawai Pelajaran Daerah Rembau. Majlis yang diadakan semalam dianggarkan  dihadiri oleh seramai 20 ribu warga pendidik dari seluruh daerah di Negeri Sembilan.Menurut beliau disiplin diri yang sebeginilah yang sewajarnya dicontohi oleh semua pelajar dimana sewajarnya setiap majlis perlu ada adab dan protokol yang perlu dilaksanakan. 

Sebagai simbolik perasmian Hari koperasi sekolah, satu majlis perlepasan anak ikan patin dan talapia telah dilakukan di Tasik Semesra dan selepas itu diadakan Pertandingan Memancing. Pada petang ini akan diadakan pertandingan sukaneka yang melibatkan semua pelajar sekolah menengah sains rembau dan pada malamnya akan diadakan Tayangan Gambar Wayang Pacak "Children Of Heaven" bertempat di  Dewan Besar Semesra dan Makmal Komputer Semesra.