14 August, 2012

Majlis Khatam Al-Quran dan Penutupan Ihya Ramadhan Dekat Dihati 2012M/1433H

Hari ini telah selamat diadakan Majlis Khatam Al-Quran serta Penutupan Program Ihya Ramadhan Dekat Dihati bagi tahun 2012. Majlis ini telah bermula pada pukul 8 pagi di Dewan Dato' Hj Azam, SEMESRA.

Majlis telah dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Haikal bin Ash'ari. Slot seterusnya adalah 'Ramadhan, pemergianmu ditangisi...Aidilfitri, kedatanganmu disyukuri' yang telah diisi oleh Ustaz Wan Aminuddin bin Wan Abdullah dari Pusat Kaunseling MAINS Cawangan Rembau.


Seterusnya, majlis telah diteruskan lagi dengan Majlis Khatam Al-Quran yang dipimpin oleh Ustaz Nadzarul Amir. 


Majlis diteruskan lagi dengan Majlis Perasmian Penutupan Program Ihya Ramadhan dengan ucapan alu-aluan oleh Pengetua Kanan SEMESRA. Selepas itu, En. Khairulniza bin Mohd Salleh, Pegawai Pusat Kaunseling MAINS cawangan Rembau telah dijemput ke pentas untuk memberi ucapan seterusnya merasmikan Majlis Penutupan Program Ihya Ramadhan bagi tahun 2012.


Para hadirin kemudiannya telah dipersembahkan dengan persembahan Multimedia mengenai aktiviti-aktiviti yang telah diadakan sepanjang bulan yang mulia ini. Selepas itu, hadiah-hadiah telah disampaikan kepada para pemenang bagi kesemua pertandingan sepanjang bulan Ramadhan.


Seterusnya merupakan penyampaian saham akhirat kepada para pelajar yang telah dipilih berdasarkan kriteria yang telah ditetapkan.


Terima kasih diucapkan kepada  semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis ini. Sekalung penghargaan dan terima kasih diucapkan kepada semua ibu bapa dan penjaga yang telah memberi sumbangan saham akhirat kepada para pelajar yang terlibat. Hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya.