15 March, 2011

MTAQ Peringkat Daerah Rembau

Pada 10 Mac yang lepas, telah diadakan MTAQ peringkat daerah Rembau di SMK Undang Rembau. SEMESRA telah menghantar wakil untuk menyertai pertandingan-pertandingan yang diadakan seperti syarahan, nasyid, tilawah dan sebagainya.


kontingen sekolah ke MTAQ Daerah

Keputusan pertandingan adalah seperti berikut:

Untuk kategori tilawah, kedua-dua peserta SEMESRA telah berjaya menduduki tempat ke 3. SEMESRA telah diwakili oleh Sdr Najmuddin dan Sdr Akhsya Athirah dalam pertandingan ini.

Untuk kategori hafazan, wakil SEMESRA Muhammad Ammar Safa telah berjaya mendapat tempat ketiga manakala wakil perempuan Sdr Annur Faleyana telah berjaya mendapat tempat saguhati.

Untuk kategori syarahan pula, SEMESRA yang diwakili oleh Siti Nur Anisah untuk kategori perempuan telah berjaya muncul sebagai johan daerah Rembau. Beliau seterusnya akan mewakili daerah Rembau di dalam MTAQ Peringkat Negeri yang akan diadakan di SEMESRA tidak lama lagi.

Peserta-peserta yang lain telah memberikan persembahan yang terbaik namun mereka gagal untuk mendapat tempat.

Walaubagaimanapun, sekalung penghargaan diucapkan kepada kontingen sekolah yang telah berlatih bersungguh-sungguh untuk menghadapi pertandingan ini. Syabas atas kesungguhan yang telah ditunjukkan demi menaikkan nama sekolah.