27 March, 2011

Kejohanan Petanque Angkasa Peringkat Negeri 2011

Pada 26 Mac yang lalu, telah diadakan satu Kejohanan Petanque Angkasa Peringkat Negeri di Padang Petanq Majlis Sukan Negara, Negeri Sembilan. Sebanyak 118 penyertaan yang terdiri daripada koperasi sekolah dan koperasi dewasa yang didaftarkan untuk kejohanan ini.

SEMESRA telah menghantar 2 pasukan yang diketuai oleh Sdr Muhd Al-Afnan untuk kategori lelaki dan wanita.

Berikut adalah keputusan perlawanan:

Pasukan Lelaki
1. SEMESRA vs SMK Tunku Muhammad, Kuala Pilah
Menang 9 - 8

2. SEMESRA vs SMK Taman Tuanku Jaafar
Tewas 6 - 9

3. SEMESRA vs SMK Dato Yusof, Linggi
Tewas 8-9



aksi SEMESRA semasa bertemu SMK Tunku Muhammad

Pasukan Wanita
1. SEMESRA vs SMK Juasseh
Menang 9-7

2. SEMESRA vs SMK Dato' Hj Abdul Samad, Port Dickson
Menang 9-4


aksi pasukan wanita

Dengan dua kemenangan ini, pasukan wanita telah menjadi Johan Kumpulan E. Perlawanan seterusnya menemukan SEMESRA dengan SMA Rembau. SEMESRA menang 9-6. Perlawanan seterusnya adalah menentang SMK Pendeta Zaaba. SEMESRA menang 11-7.

Pusingan seterusnya meletakkan SEMESRA berhadapan dengan SMK Serting Hilir Kompleks yang merupakan johan bertahan kejohanan ini. SEMESRA tewas 1 -13. Kekalahan ini meletakkan SEMESRA di kedudukan 3 atau 4. Bagi menentukan kedudukan, SEMESRA telah bertemu SM Teknik Dato' Lela Maharaja dan keputusannya SEMESRA berjaya mendapat tempat ketiga dengan mata 8 -7.


sesi penyampaian hadiah kepada pemenang

Syabas diucapkan kepada pasukan petanque sekolah. Semoga kejayaan ini akan menjadi pendorong semangat untuk mencapai kedudukan yang lebih baik di masa hadapan.