25 July, 2012

Majlis Perasmian Program Ihya' Ramadhan Dekat Dihati

Pada 23 Julai yang lalu, telah diadakan Majlis Perasmian Program Ihya' Ramadhan 2012 bagi mengalu-alukan kedatangan bulan Ramadhan yang mulia ini. Majlis perasmian ini telah disempurnakan oleh Pengetua Kanan SEMESRA, Puan Hajah Norzila binti Idris di Dewan Dato' Haji Azam.

Majlis dimulakan dengan bacaaan suci Al-Quran dan terjemahan oleh Sdr Mikael dan Sdr Amir Muhammad Uqail, pelajar-pelajar Tingkatan 2. 


Seterusnya Ustaz Haikal Ash'ari telah dijemput ke pentas bagi slot 'Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan'.


Seterusnya, majlis perasmian telah disempurnakan oleh Pengetua Kanan SEMESRA. Program ini akan berlangsung dari 23 Julai hingga 16 Ogos 2012.


Selepas persembahan multimedia, Pengetua Kanan SEMESRA telah  menyampaikan Risalah Ramadhan yang telah disediakan oleh Badan Dakwah, Akhlak dan Rohani (BADAR) kepada semua ketua tingkatan. Risalah ini mengandungi informasi berguna mengenai bulan barakah ini untuk bacaan semua para pelajar dan guru.



Diharapkan agar semua warga SEMESRA akan mengambil peluang pada bulan Ramadhan ini untuk mencari ganjaran dan keredhaan Allah s.w.t. Semoga segala ibadah yang dikerjakan akan mendapat keredhaan-Nya, insyaAllah.