08 February, 2011

Pendaftaran Tingkatan Empat

Warga SEMESRA ingin mengucapkan selamat datang kepada semua para pelajar Tingkatan 4 yang telah pun datang mendaftar semalam.

Pendaftaran Tingkatan Empat bermula seawal pagi dimana para pelajar yang tiba telah dibahagikan mengikut kelas masing-masing. Sehingga kini, seramai 165 pelajar iaitu 98 pelajar perempuan dan 67 pelajar lelaki telah pun berjaya mendaftar sebagai warga baru SEMESRA.

pendaftaran kelas

Pada pukul 9.30 pula, para pelajar berserta ibubapa mereka beredar ke surau untuk Majlis Bacaan Yassin dan Solat Hajat. Kemudiannya semua pelajar, ibubapa serta guru berhimpun semula di dewan untuk acara dewan.

Yang diPertua Persatuan Ibubapa dan Guru, Hj Dahalan b. Abdullah semasa berucap menyentuh mengenai pentingnya peranan ibubapa dalam mendokong semua aktiviti yang dijalankan oleh pihak sekolah demi kecemerlangan anak-anak. Beliau berharap agar ibubapa dapat menyokong penuh segala aktiviti yang telah dirancang oleh pihak sekolah.


YDP PIBG

Seterusnya, giliran Pengetua Cemerlang Dato' Hj Azam b. Md Atan untuk memberi amanat beliau. Beliau menegaskan bahawa para pelajar perlu seimbang dalam semua bidang. Selain daripada cemerlang didalam akademik dan ko-kurikulum, para pelajar juga haruslah mempunyai akhlak dan budi pekerti yang baik.


Pengetua Cemerlang SEMESRA

Selepas itu, beliau telah memperkenalkan barisan pentadbir dan guru SEMESRA. Kemudian, satu sesi soal-jawab telah dibuka kepada ibubapa bagi menjawab kemusykilan yang mungkin ada dikalangan mereka.


ibubapa dan para pelajar sedang mendengar taklimat yang disampaikan

Selepas acara dewan tamat, para pelajar serta ibubapa bergerak pula ke kawasan blok akademik untuk urusan kelas dan koperasi.


urusan pembayaran yuran sekolah


urusan di koperasi

Dengan kemasukan para pelajar Tingkatan Empat ini, lengkaplah sudah ahli keluarga SEMESRA. Semoga kehadiran mereka ini akan dapat memperkuatkan lagi SEMESRA dalam misi ke arah pencapaian akademik dan ko-kurikulum bertaraf dunia.